• وبلاگ : علم اجتماعي مسلمين (دين و جامعه)
  • يادداشت : به چه کسي رأي نمي دهم.
  • نظرات : 0 خصوصي ، 12 عمومي
  • پارسي يار : 2 علاقه ، 2 نظر
  • mp3 player شوکر

    نام:
    ايميل:
    سايت:
       
    متن پيام :
    حداکثر 2000 حرف
    كد امنيتي:
      
      
     
    سلام مجدد،
    راستي برادر! تکنوکرات بودن يعني چي و چه بدي اي دارد که کسي که خود را به آن متصف بداند ميشه آدم بده؟
    ضمنا، گيرم طرف تو قم طرفدار نداره و از جاي ديگه آدم مياره، خوب که چي؟ ايرادي داره؟ دزديه؟ غير قانونيه؟ يا غير شرعيه؟ مشکلش رو بگو لطفا، شايد منم بصير بشم و شعار بدم: ...... تشکر تشکر!!!!
    يه حرف ديگه: خوب اين آقا رو اخراج کردي بقيه چي؟
    سلام حاج سعيد
    در اين صورت من فکر مي کنم در مورد مصداق اين نوشته ات اشتباه کرده اي. من هم با شناختي که از شما دارم مي دانم که به اين معيارها قائليد و سعي مي کنيد به افراد انقلابي و ولايي راي دهيد اما تعجبم از اين است که با وجود اين گفته ها به افرادي راي داده ايد که مصداق اتم و اکمل اين معيارهاست.
    + امير اسلامي 
    سلام آقا سعيد منم با جواب شما به کامنت دوست دلسوز و برادرمون که احتمالا به آقاي قالباف راي نخواهند داد ؛ خيلي موافقم . در پناه حق!
    پاسخ

    سلام امير آقا ممنون از لطف و نظر شما. موفق باشيد
    سلام ........ عالي بود ........... بسيار عالي بود ........ موفق باشيد
    پاسخ

    سلام ممنون از حضورتان. لطف داريد
    + ميم 
    البته دغدغه هاي شما خيلي خوب است. من هم مثل شما شايد به آقاي قاليباف رأي ندهم. به دلايلي غير از دلايل شما. ولي کاش درباره ناوگان هاي حمل و نقل شهر کرج از بچه هاي ستاد ايشان سؤالي مي پرسيديد تا بدانيد که اينها گروهي از اعضاي اصلي ستاد ايشان هستند که عمدتاً در شهر کرج به سر مي برند و بجاي استفاده از اتومبيل هاي گرانقيمت و اتوبوسهاي کذايي، ترجيح داده اند مسير کرج ـ قم را با دادن کرايه به اتوبوسهاي واحد کرج بيايند.
    کاش در معناي «عدالت بدون پيشرفت توزيع فقر است» کمي دقت مي کرديد تا شايد احتمال بدهيد ايشان منظور ديگري غير از آنچه شما فهميده ايد داشته اند. به اينجا مراجعه کنيد
    کاش معناي تکنوکرات را سرچ مي کرديد و در کلام رهبر معظم انقلاب دقت مي کرديد تا بدانيد که ايشان تکنوکرات بودن را نفي نکردند و صرفا اشتباه محاسباتي گروهي از تکنوکرات ها را بيان کرده اند. واقعا شما از فرمايش حضرت آقا اين را مي فهميد که تکنوکرات بودن بد است؟ اتفاقا شايد با دقت در جايگاه رياست جمهوري و مشکلاتي که جامعه ما داشته به اين نتيجه برسيم که شايد اگر يک تکنوکرات الان در صدر رياست جمهوري باشد، بهتر از يک نظريه پرداز يا مدافع گفتمان و سخنران و شعاربده! است که هيچ کاري از او بر نمي آيد.
    و باز تأکيد مي کنم که بنده معلوم نيست که به آقاي قاليباف رأي دهم و اين کامنت را فقط برادرانه و دلسوزانه برايتان نوشتم تا شايد در نوع نگاه تان به ديگران، بيش تر فکر کنيد!
    و سخن آخر اين که: من هم مثل شما به خيلي ها قطعا رأي نمي دهم. از جمله کسي که دو سه هفته قبل از شروع ثبت نام انتخابات خود را در حدّ رياست جمهوري نداند و ناتوان توصيف کند. ولي در دقيقه نود حسّ مسؤوليتش گل کند و خود را نماينده ي گفتمان عالي انقلاب! بداند! (البته منظور من اين نبود که شما از آقاي جليلي حمايت مي کنيد. بلکه چون در فضاي مجازي دعوا عمدتا بين اين دو طيف فکري است البته بين بچه هاي مذهبي و معتقد به نظام، ممکن است اين تبادر از فرمايش شما ايجاد شود که شما حامي دکتر جليلي هستيد. اميدوارم اينگونه نباشد!)

    پاسخ

    با سلام خدمت شما دوست عزيز اساسا تعريفي كه فرد مورد اشاره از مفهوم تكنوكراسي تعريف كرده است، "آدرس اشتباه" به مخاطب براي يافتن مفهوم حقيقي اين واژه است و مشخص نيست تاكنون چه فرد يا جرياني تكنوكرات بودن را "صرفابه معناي استفاده" از ابزارهاي مدرن و ... تعريف كرده است؟در ابتدا لازم است تعريفي اجمالي از كلمه تكنوكراسي و عامل آن يعني تكنوكرات که در فرهنگ سياسي مرسوم است، داشته باشيم:تكنوكراسي «Technocratie» كه از واژة «تكنيك» يا فنّ مي‌آيد به معني حكومت دانايان فنّ يا «فن سالاري» است و عناصر تشكيل دهندة اين نوع حكومت‌ها را تكنوكرات مي‌گويند. تكنوكراسي پديدة جديدي است كه با پيشرفت علوم و فنون و نقش روزافزون دانش و تخصّص در كار حكومت به وجود آمده و در بسياري از كشورهاي پيشرفته تكنوكرات‌ها يا دانان فنّ؛ بدون توجه به عقائد سياسي و خصوصيات طبقاتي آنها حسّاس‌ترين و مهمترين كارها را به دست خود گرفته‌اند. در واقع با پيشرفت دانش و فنّ، عقائد سياسي اشخاص تحت الشعاع علم و تخصّص آنها قرار مي‌گيرد و حزب يا احزابي كه با به دست آوردن اكثريت در پارلمان «مجلس» حكومت را به دست مي‌گيرند، در كار حكومت و اموري كه به تخصّص نياز دارد از افراد غيرحزبي و حتّي اعضاي متخصّص حزب مخالف استفاده مي‌كنند(فرهنگ جديد سياسي، نويسنده محمود مهرداد، ناشر: انتشارات هفته، ص 38. ) با اين حساب بايد مشخّص شده باشد كه تكنوكراسي چه معنائي دارد و تكنوكرات به چه كساني اطلاق مي‌شود. به طور كلّ و خلاصه بايد گفت تكنوكرات‌ها كساني هستند كه فنّ و تكنولوژي را برتر از هر چيزي حتّي مذهب مي‌دانند و فنّ سالاري را برتر از هر اصولي مي‌شمارند و معتقدند صنعت و تكنولوژي بالاتر و مهمتر از هر اصلي است و فنّ سالاران مستحق حكومتند.و بنده فکر نمي کنم فرد مورد اشاره جناب عالي در مقام جعل يک اصطلاح جديد باشند چون ايشان تئوري پرداز نيستند. اما در مورد اتوبوس ها هم بنده عرض کردم اگر فرض کنيم که طرفداران ايشان اجاره کرده اند. آيا اين بدون هماهنگي از جانب ستاد ايشان و به صورت خود جوش بوده؟ که بعيد مي دانم و در صورت هماهنگي با ستاد ايشان باشد که در اين صورت اين عمل مصداق عوام فريبي و براي زياد نشان دادن طرفداران ايشان در شهر مقدس قم مي باشد.

    سلام عليکم

    احسنت بسيار عالي بيان کرديد.

    موفق باشيد و سربلند

    التماس دعا

    پاسخ

    سلام . شما لطف داريد.
    + موسيو سيب زميني 
    خب راي نده!
    برو به اوني راي بده که پينه ي پيشوني اش رو با موهاش توي مناظره پوشونده بود تا ريا نشه!!!
    بيزحمت 4سال ديگه اين نظرو بخون تا يادت بياد دنيا دست کيه؟!

    پاسخ

    ممنون از راهنمايي شما.
    + نافذ 
    دوست عزيز، آخرت خود را براي دنياي ديگران نفروشيد
    اتوبوس هاي مورد اشاره، براي بخش خصوصي بوده و طبعا اجاره‌اي.
    پاسخ

    با سلام فرض كنيم حرف شما در مورد اتوبوس ها درست باشه. اين فردمعلوم در شهر قم طرفدار نداره و از شهرهاي ديگه آدم اجير مي كنه مياره. ثانيا در مورد دو نكته ي ديگه چي مي تونيد بگيد.
    سلام .ممنون قابل تامل بود
    نکته سنجي دقيقي بود
    التماس دعا
    پاسخ

    سلام. لطف کرديد تشريف اورديد
    عالي
    پاسخ

    ممنون
    کاربر گرامي، سلام
    در تاريخ شنبه 11 خرداد 92 نوشته (به چه کسي رأي نمي دهم) شما به فهرست نوشته هاي برگزيده در مجله پارسي نامه افزوده شده است. اميدواريم هميشه موفق باشيد.
    پاسخ

    سلام ممنون از شما.